söndag 20 september 2009

Say woot?



Jag ska nu dela med mig av lite information om denna någon, som där hemma går under namnet mamma [kvinnan som enligt egna utsagor jag har allt att tacka]. Som liten så skämdes jag ofta över hennes tendenser att helt och hållet skita i de rådande svensk sociala dogmerna, för att inte tala om hennes barnsliga förtjusning i att tala med allt och alla. Detta uppgav till att jag titt som tätt gav henne stränga blickar och himlade med ögonen [då jag inte skämdes huvudet av mig så att säga]. Men istället för att lyssna på mig så såg hon istället till att förlora allt vad självbehärskning hette och leva loppan istället. Därför så slog det mig lite ur stolen då jag tvingades inse att;.. I had become my mother! Så grattis mamma på 49 års dagen! Jag kan bara hoppas på att jag också i mina 45+ dagar skaffar mig dread locks och förgylla min omgivning/familj med mina sociala utspel:)

2 kommentarer:

Innapingpong sa...

LEEER när jag läser ditt inlägg =O) Känner igen mej....MIN mamma var så o sen blev JAG likadan o nu har jag två söner som blir mer o mer......Ja du vet...
HÄRLIGT!!!!!Hoppas du minns mej - Måns mamma...? Har hittat hit nån gång innan, du skriver så bra...Nu är du med i min lista...=O) Kram på dej!

evelina sa...

haha eller hur;) du kolla in nu sommarens lista åh ja du får sno den (det har jag ju inte gjort) haha

men utan att träffa mamma är jag redan kär i henne tror din å min skulle ha mycket gemensamt;)