söndag 18 januari 2009

Pinsamt momento

Av någon anledning så råkar alltid en del konstiga eller alternativ rejält pinsamma saker hända mig! Varför just jag vet jag inte. Även fast jag då och då misstänker en gudomlig konspiration. Därav så ska jag berätta om förr förra veckans pinsamma senarium.

Efter att ha genomlevt stressiga morgonrutiner i flera år unnar mig en och annan sovmorgon när jag väl är hemma. Och eftersom mitt intresse inte låg i att stiga upp ur sängen den morgonen så bestämde jag mig också för att skita i att svara då det ringde,. men då jävlar ska telefonen ringa i evigheter. Men som tur så slutar den låta efter ett rejält tag och man fick somna om. Men hurtig som man är [låtsas vara] vaknar man ändå upp efter ett tag.. Och väl inne duschen så passar jag på att köra lite väl behövda röstövningar för en gångs skull. Så därför kör jag igång med hela kittet av hårda konsonanter och en och en annan sång/uppvärmingsövning, och lite improvisation för herregud man är ju ensam hemma så why not.. Men sen så hör jag något som låter som att mor kommer hem, men vänta eftersom jag har på vattnen så är jag tvungen att stänga av det för att höra klart. Och för er som har besökt mig i min familjeboning så vet ni kanske att toaletten och badrummet är åtskilda genom en dörr som går att låsa [som tur var vid det här tillfället]..Och det är då jag får höra ett...jag är klar nu... öööh? Vem är det? Jo det är kalle från hyresföreningen som har fixat handfatet.. Och inte nog att oj här står jag naken han har dessutom med all säkerhet hört alla mina "övningar" samt eeehm min fria tolkning av Whitney Houstons I have notning också... Och visst var det säkert dem som hade ringt innan, och visst mamma hade skrivit en lapp den på bordet.. men Why???

1 kommentar:

TIM TRUTTA sa...

j fin sida och frän spelare hur får man tag på den ...Kram Tim